2011. december 20., kedd

Könyvajánló IV.





 Egy olyan könyv következik, aminek az ajánlására több bejegyzést fogok szánni.


 Szeretetkönyv I.   


 Nem igazán szeretem Müller Pétert, mint írót. Mondtam is Boginak, aki, amikoris azt mondtam, ennek ellenére kíváncsi lennék a Szeretetkönyvre, egyszer csak kezembe nyomta azt (ezúton is köszönöm :-)), és végül is nem bánom, hogy elolvastam. Hát, nem szerettem meg jobban, de ha kiválogatom a könyvből, ami jó, akkor sok értékes dolgot találok. 

 Remélem, nem sértek meg senkit túlságosan, ha azt mondom: ő sokmindent belevisz az írásaiba, amit nem kéne. Van sok olyan rész is a könyvben, amire a legőszintébben csak azt tudom mondani, hogy úgy hülyeség, ahogy van. 
 Kedves olvasóm, amondó vagyok, hogy csak akkor légy Müller Péter olvasója, még a Szeretetkönyvet is beleértve, ha rendelkezel megfelelő szűrővel és biztosan ki tudod szűrni a hülyeséget. 
 Néha viszont nagyon jól meg tudja ragadni a dolgok lényegét és gyönyörűen, művészien és ezzel együtt érthetően írja le. 


 A következő bejegyzésekben tehát azon gondolatai közül, amelyek nemcsak gyönyörűek, de értelmesek és hasznosak, olvashattok néhányat.

 Első rész: gyermeknevelés és társadalom (kiemelések tőlem)


 "...a kamaszkori depresszió fő oka: megrettennek a jövőjüktől. Előre néznek, látják, hogy nincs előttük semmiféle értelmes emberi távlat, és azt kérdik: 
 >Minek éljek én itt? Pénzt hajszoljak? ... Vegyek autót? ... Szeretkezzek? ... Vállalkozzak? ... Loholjak olyan értelmetlenül, mint az apám? ... Vagy legyek mindjárt kábítószeres? <
 Soha senki nem mondja ki: a felnőtt világ ezt az egyetlen szabadságot kínálja neki.
 Egy kamasz gyerek őrültnek tartja világunkat, mint ahogy az is. 
 Tudom, azt kérded: -Hogyan lehet ebben az őrült korban élni?
 S ha gyereked van: Mit mondjak neki? Mivé neveljem? 
 Mit is válaszolhatnék én erre?
 Egész életutam, minden könyvem (ez is) védekezés és tiltakozás a téboly ellen.
 Az én utam: magánút.
 És minden példaképemnek, akit követtem, magánútja volt.
 Fura, hogy egy Szeretetkönyvben ilyet mondok, mégis ki kell hogy mondjam: A mai társadalom olyan beteg, hogy nem szabad közösséget vállalni vele. 
 Neked is azt tanácsolom: Járj magánúton!
 Világítson a saját fényed, mint homlokon a bányászlámpa.
 És gyermeked homlokán is gyújtsd meg a saját lámpáját.
 És persze, fogjátok... fogjuk meg egymás kezét! 
 Olyan világban élünk, amelyben - bármennyire elveszett és abnormális - egyre többen lesznek a kevesek."


 Annyit hadd fűzzek hozzá: én is ezt érzem és tapasztalom, hogy egyre többen vannak a kevesek. Azaz úgy tűnik, a társadalom gyógyul és egyre tudatosabb.


 A közös meditációkon is ezen dolgozunk. ;-)   


További bejegyzések a témában: