2013. november 21., csütörtök

Egy kis programozás





Csak kockáknak!




Ja nem! Eltévesztettem. Ez nem az az oldal. :-D

Ámbár tény és való, az életünk is egyfajta gépezet, ami a központba -az agyunkba- betáplált programok alapján működik.

Sőt, ha komolyan vesszük Gurdjiev mester tanítását, bizony az ember maga is gép. Amíg öntudatra nem ébred. 
Ma már ébredezünk, de nagyon kevesen vannak azok (vannak egyáltalán...?), akik teljesen éberek és ön-tudatosak egész életükben.

Azonban ha gépies működésünknek legalább egy részét tudjuk kontrollálni oly módon, hogy a meglévő hibás -mi több, sok esetben kifejezetten kártékony és romboló- programokat lecseréljük, életünk varázslatos módon felvirágzik.

Hát akkor, mit szólnál, kedves olvasóm, ha dolgoznánk rajta? Ha ezt a szép elméletet a gyakorlatba is ültetnénk együtt? ;-)

Biztosíthatlak, számtalanszor tapasztaltam, sőt folyamatosan tapasztalom ennek a módszernek a jótékony hatását illetve tapasztalják mindazok, akik hallgatnak rám és Tepperwein professzor tanításának megfelelően nemcsak megcsodálják azt, amit jónak és helyesnek ismertek föl, hanem a gyakorlatban meg is élik.

Nézzük csak meg konkrétan, mik is ezek a programok?

Legalábbis néhányat, mondjuk a leggyakoribbakat, a legelterjedtebbeket.

"Nem vagyok elég jó, nem érdemlem meg"
"Ha nem felelek meg az elvárásoknak, kitaszítanak és elveszek"
"Nem mutathatom ki a valódi érzéseimet, szerepeket kell játszanom"

"Csúnya vagyok, mert nem úgy nézek ki, mint az x vagy az y"
"Én nem lehetek vonzó, mert túlsúlyos/túl sovány/túl magas/túl alacsony/vörös/szőke/barna/fekete/stb vagyok"
"Buta vagyok, mert nem értem el x szintet az iskolában"
"Nem vagyok képes rá", "Gyenge vagyok", "Én soha nem lehetek jó abban, amiben szeretnék ilyen-olyan-amolyan oknál fogva" és így tovább, és így tovább. Ennyi talán elég is, hogy felfedezd, felismerd a sajátjaidat, de legalábbis elkezdj gyanakodni, miután egyik-másik gondolatmintád kísértetiesen hasonlít az itt leírtakhoz...?

Persze ezeket nem lehet egyik pillanatról a másikra lerendezni, de azért nem is olyan bonyolult, mint gondolnád. És vannak olyan gyakorlatok is, amelyek segítségével akár egyik pillanatról a másikra lezárhatod azt a kudarcszériát, amit okoztak ezek az alattomos kis "jószágok"; amelyek életed fonalának egy bizonyos pontján talán ideig-óráig segítették a túlélésedet, de ma már nem jók másra, csak koloncnak és akadálynak.


Ahhoz, hogy még jobban megértsd ezeknek az akadályoknak a mibenlétét, érdemes mélybbre ásnod a témában. Ezt az "ásást" segítik a kapcsolódó bejegyzések:





Like, g+1, megosztás - mindez támogatás és tényleg sokat jelent! Köszönöm!