2011. május 17., kedd

"A transzcendens élmény keresése...

...egyike az emberi pszichében legmélyebben gyökerező ösztönöknek." 
- írja James Redfield.
Az utóbbi évtizedekben a korábbi folyamatok kiteljesedéseképp tovább erősödött a közvetlen tapasztalat megszerzésére irányuló tudatos törekvés. A kutatók azóta kidolgoztak olyan technikákat, amelyek a személyen túli, gyógyító élményt légzéssel, zenével, testmozgással idézik elő. A pszichiáter Stanislav Grof egyik hallgatója a légzőgyakorlatok után így nyilatkozik:
"Nem volt kérdéses, hogy én -azaz a Föld- élő szervezet vagyok, értelmes lény, aki szeretné megérteni önmagát, magasabb tudatszint elérésére törekszik, és kommunikálni szeretne a többi kozmikus lénnyel. Testemben éreztem a külszíni bányászat sebeit; az urbanizáció, a mérgező és radioaktív hulladékok, a levegő- és vízszennyezés bántalmait. Az ülés legfurcsább része az volt, hogy ismertem a legkülönbözőbb törzsi népek rituáléit, és gyógyhatásúnak, sőt nélkülözhetetlennek éreztem őket önmagam számára. Amíg az élmény tartott, tökéletesen meggyőződtem arról, hogy a rituálék fontosak a Földnek."


 "Mindannyiunknak egyenként kell túllépni a nyugati szemlélet határain, amelyek a szokványostól eltérő tudatállapotokat bizarrnak vagy éppenséggel betegesnek bélyegzik. S ahogy mind többen lépnek rá erre az útra , a többiek számára is megkönnyítik az előrehaladást." -teszi hozzá Redfield mester.


 Lásd még: Mire tanítanak a drámák?