2013. augusztus 16., péntek

Írj visszajelzést!






 Ebben a bejegyzésben igyekszem összefoglalni a visszajelzés fontosságát, megpróbálom érzékeltetni a jelentőségét.

 (Fontos: megköszönöm, ha megosztod ezt a bejegyzést; sőt ha a saját, az enyémhez hasonló jellegű munkádhoz használod fel, mint forrást, az SEM baj, ha ezt forrásmegjelöléssel teszed vagy egyszerűen a bejegyzés linkjét osztod meg vagy küldöd el emailben. Megértésedet -leginkább magad miatt illetve érted- köszönöm.:-))

Szenvedélyem, a természet

 Mindig megkérem ügyfeleimet, hogy mondják el vagy írják le (utóbbi még jobb), hogy mit kaptak a velem való együttműködéstől, mit segített nekik, mi lett jobb és mivel; mit tudnak felhasználni belőle. Mi változott, mit látnak másképp és így tovább; a saját gondolataikat, a saját élményüket fogalmazzák meg röviden vagy hosszan, ahogy tetszik.

 (Ha még nem dolgoztál velem, "csak" visszajársz ide olvasgatni, akkor is érvényes, hogy megköszönöm és örömmel fogadom, ha írsz az olvasottakról egy visszajelzést, véleményt; felteszed kérdéseidet, elmondod felmerülő gondolataidat, ahogy tetszik - mindez tényleg nagyon sokat jelent!)

 Sokszor kérés nélkül, spontán -csak mert egyszerűen jön belőlük- elmondják vagy leírják tapasztalataikat. De van úgy, hogy én kérem, hogy foglalják össze az élményüket. Mindig hangsúlyozom, hogy csakis őszintén, az esetleges negatívumokat is. 

 Talán furcsán, hihetetlenül és öntömjénezősnek tűnik, de nem az, hanem egyszerűen tény: negatív visszajelzéseket nem kapok.

 (Olyanokat is kaptam néhányat, hogy valakitől harmadik (vagy ki tudja, hányadik) személytől visszahallottam, hogy ez vagy amaz nem tetszett abban, amit csináltam, nos ez nyilván nem tekinthető visszajelzésnek -hiszen amikor szemtől szembe vagy levélben kérdeztem az illetőt a tapasztalatai felől, válaszképpen pedig csupa pozitívumot kaptam, a hátam mögött viszont mondott kígyót-békát, ráadásul olyan dolgokat, amik kifejezetten rosszindulatúak és még valótlanok is voltak, hát, ezzel nem lehet mit kezdeni.)

 Itt is szeretném leszögezni, hogy ha írtok, csakis őszintén írjatok, hiszen úgy van értelme. Az összes visszajelzésnél külön-külön is szoktam ezt kérni illetve ha már megírták kérés nélkül, meg szoktam kérdezni: "ezt őszintén, így ahogy írtad, komolyan gondolod?" A válasz eddig mindig igen volt. És ha az illető hozzájárul, akkor közzé is teszem, mégpedig a keresztnevével (természetesen ha valaki azt sem szeretné kiadni, akkor álnévvel is lehet). 

 Miért jó a visszajelzés?


A visszajelzés arra jó, hogy amikor írod/mondod, tudatosítod a hasznát az együtt végzett munkának, így az a "haszon" még jobban beépül, még inkább elraktározódik és integrálod. Így több esély van arra is, hogy a megbeszéltek szerint fogsz cselekedni és ez a folyamat nem marad eredménytelen, hanem a vágyott változások tényleg végbemennek az életedben.

Nekem is jó, mert meggyőződöm róla, hogy a munkámat elvégeztem és természetesen örömöt is jelent, nem is keveset. :-)  

Miért jók a kritikák?


 Visszatérve a kritikákra vagy negatív tapasztalatokra: ha őszintén úgy érzed, hogy valami olyat kaptál tőlem, ami nem jó, akkor nagyon jót teszel magaddal is, velem is -sőt közvetve mindenkivel!- ha elmondod/leírod nekem őszintén. Hiszen tanulok, fejlődöm ezáltal én is, így - az esetleges hibákból tanulva- legközelebb már sokkal jobban fogom tudni tenni a dolgom. A hibák azért vannak, hogy tanuljunk belőlük és fejlődjünk általuk, máskülönben mi értelme lenne, hogy léteznek? Ha meg sem adod az esélyt magadnak arra, hogy elmondás/leírás esetén őszintén szembe nézz az üggyel kapcsolatos érzéseiddel és gondolataiddal, akkor mindkettőnket -és közvetve a többieket is- megfosztod egy nagyon értékes tanulási lehetőségtől. 


  Úgyhogy amint látjátok, komolyan gondoltam mindig is, amikor azt írtam vagy mondtam, hogy a negatív visszajelzések is értékesek és komolyan veszem őket. De azt ne kelljen már leírnom, hogy a kifigurázás, a gúnyolódás, a szitkozódás, a fröcsögés és a hátam mögött kibeszélés/pletykálás dolog NEM minősül kulturált, építő visszajelzésnek és valójában senkinek sem jó, de legfőképpen annak rossz, aki ezt gyakorolja. Még pontosabban: végül is nekem tulajdonképpen még ez is jó, mert én akarok tanulni, fejlődni és az ilyen esetekben is tanulok, fejlődöm, hiszen "mindenki a tanítóm". Sőt, több szempontból is jó lehet ez is, erről bővebben ITT. 

   Egyébként már jó ideje nem kapok ilyen, fent említett negatív "visszajelzéseket", de elvileg előfordulhat, tehát itt ezt is meg kellett említeni. 

Ne feledd, ha még nem találkoztunk, vagy nem skypeoltunk, vagy nem kommunikáltunk levélben, de szükséged van személyre szabott segítségre, elérhetőségem ITT!

 
Ha tetszett, tudasd a jó hírt másokkal is: nyomj egy lájkot és egy g+1-et!