2014. április 29., kedd

"Szeretem azokat, akik megbecsülik a szót..." avagy szeretek hallgatni




 Fenti idézet Wass Albert Hagyaték című regényéből származik.






És, amint tudjátok, a székelyek híresek arról, hogy keveset beszélnek... Legalábbis a régi székelyek. 

Vajon miért?

Talán mert magukkal hoztak valamennyit az ősi bölcsességből? Abból, ami ha teljességében uralkodó lenne a világban, már rég egy emberi arcú, magas színvonalú, valóban fejlett, békés világban élnénk...?

Én is szeretem azokat, akik megbecsülik a szót. Manapság nagyítóval kell az ilyet keresni. Nem is csoda, hogy ennyi bajunk van - úgy értem, nekünk, az élőlények azon csoportjának, akiket úgy hívnak: emberiség ...



Szeretek hallgatni.


Angol ajkú ismerőseim, barátaim eleinte azt hitték, önbizalomhiányos, gátlásos vagyok, no meg hogy nyelvi problémák miatt hallgatok annyit. De magyar embertársaim is gondolnak hasonlókat... Addig, míg meg nem ismernek jobban. Aztán ahogy megismernek, úgy rájönnek, hogy sem gátlásos nem vagyok, sem önkifejezési problémáim nincsenek, hanem ez nálam valami "furcsa szokás" vagy "ilyen vagyok". Észreveszik azt is, hogy én figyelek... A vájtfülűbbek pedig, hogy úgy mondjam, vágják, hogy mi a pálya... Persze az ilyet is nagyítóval kell keresni.



Csendpara


Ahogy a magányról, az egyedüllétről írtam (itt<<<), ugyanazt írhatnám erről is... Az emberek valósággal rettegnek a csendtől. Pedig a csendben óriási bölcsesség van. Sokminden meghallhatsz a csendben, amit a zajban soha!


Más kérdés, hogy belső csendedet a legnagyobb külső zajban is megőrizheted. Annyi szent, hogy sok gyakorlást igényel. És úgy, hogy egyfolytában jár a szád, úgy pedig soha nem fog menni...

"Sok beszédnek sok az alja" - nagy igazság van ebben a jó öreg mondásban is. 

Nem hibáztatom és nem ítélem el mégsem a bőbeszédűeket. Sem félelmüket, sem ezt a rossz szokásukat. Mindannyian félünk, emberek vagyunk és vannak rossz szokásaink. 

Megint a tudatossággal fogok jönni - mint mindenhez, ehhez is "ő" a kulcs. 

VEDD ÉSZRE!

Gyakorlást igényel - meg kell figyelni magadat. TUDATOSSÁG és FIGYELEM, a két -talán általam már unásig ismételt- kulcsszó. 

Gyakorold a hallgatást is. 

És ne feledd Mark Twain szavait: 


"A rossz szokások nem olyasmik, amiket csak úgy ki lehet hajítani az ablakon - lépcsőn kell letessékelni őket fokról fokra." 

Miért is? Mert annyira berögzültek, hogy észre sem vesszük őket, így újra és újra visszajönnek. Szisztematikusan és kitartó munkával kell hát eltávolítani őket életünkből - de ez nem is olyan bonyolult, mint amennyire annak tűnik! ;-)

Vedd észre hát ezeket a rossz szokásokat - és ne csak akkor, amikor már egy halom kárt okoztál velük, neadjisten visszafordíthatatlan károkat!

Ha magadra ismertél és elhatároztad, hogy változtatsz ezen és ebben személyre szabott segítségre van szükséged, a terapeutát itt megtalálod<<<

Videóim itt<<<



Like, g+1, megosztás - mindez támogatás és tényleg sokat jelent! Köszönöm!